TASUTA TRANSPORT PAKIAUTOMAATI

alates 20 € tellimusest!

Poodi

Looduslikud munavärvid köögikapist: samm-sammult juhend

Lihavõtted on Eestis imeline aeg, mil loodus ärkab ja meie kodud täituvad rõõmsate värvidega. Üks armastatumaid traditsioone on munade värvimine ja Tervixi pere katsetas ära nn looduslikud munavärvid. Eesti kodude köögis leidub rohkelt naturaalseid materjale nagu sibulakoored, punane kapsas, roheline tee, peet, mustikad ja astelpajupulber, mis kõik sobivad suurepäraselt tervise- ja keskkonnasõbralikuks munavärvimiseks. Meilegi üllatuseks sai nii tõeliselt erksad ja erilised pühadelaua kaunistused :) Jagame samm-sammult juhiseid, kuidas kasutada ära kodus leiduvad looduslikud munavärvid (ja kuidas hiljem koksitud munadest saada suurepärased täidetud munad)! Miks eelistada looduslikke värve? Looduslikud munavärvid on mitmete eelistega. Esiteks, nii on ohutum nii värvijale kui ka hiljem muna sööjale, kuna vältida saab kahjulike (keemiliste) ainete kasutamist. Teiseks, see on suurepärane viis taaskasutada köögijääke, nagu sibulakoored ja peedijäägid. Kolmandaks, looduslike värvidega värvitud munad on oma unikaalsete toonidega tõelised pilgupüüdjad: Munade värvimise ettevalmistus Enne alustamist veendu, et sul on olemas kõik vajalikud materjalid. Vajad valgeid mune, potti, (õuna)äädikat ja valitud looduslikke värvaineid. Valgete munade kasutamine aitab värvidel paremini esile tulla. Äädikas aga aitab värvil paremini kinnituda – Tervixi valikus olev koduaia õunaäädikas (leiad selle SIIT) sobib selleks suurepäraselt. 1. samm: Munade keetmine Keeda munad soolases vees. Sool aitab vältida munade pragunemist keetmise ajal. Keeda mune vähemalt 10 minutit, et tagada nende korralik küpsus. 2. samm: Värvilahuste valmistamine Iga värvaine jaoks valmista eraldi värvilahus. Selleks vajad umbes 2-4 tassi vett, 1-2 supilusikatäit (õuna)äädikat (see aitab värvi munale kinnitada) ja värvainet. Meie katsetasime selliseid looduslikke värvaineid: Sibulakoored Sibulakoored annavad munadele kauni kuldse, oranži või lausa punase tooni. Üks variant on teha nii, nagu traditsiooniliselt Eesti köökides tehakse – kohe asetada sibulakoored munade ümber ning mässida riidetükki ja kinnitada niidiga (siis ära allpool kolmandat sammu tee). Teine variant on koguda piisavalt pruune või punaseid sibulakoori, et katta suure poti põhi. Lisada vesi ja keeta 15-20 minutit. Kurna ja jahtunud veele lisa 1-2 spl õunaäädikat. Paprikapulber Paprikapulber annab munadele kerge hallikasoranži värvi. Meile meeldis selle tagasihoidlik omapärane tulemus, ent kindlasti ei tule nii erksad munad, kui paprikast loota võiks. Sega 2 supilusikatäit paprikapulbrit 2 tassi veega ja keeda segu 10-15 minutit. Jahtunud veele lisa 1-2 spl õunaäädikat. Punane kapsas Punane kapsas loob imelisi siniseid toone heledast tumedani. Tükelda pool punast kapsast, lisa see 4 tassi veega potti ja keeda 20-30 minutit. Kurna ja jahtunud veele lisa 1-2 spl õunaäädikat. Roheline tee Roheline tee annab munadele kollase või õrna rohelise tooni. Kasuta 4 rohelist teekotti 2 tassis vees ja keeda 10-15 minutit. Kurna ja jahtunud veele lisa 1-2 spl õunaäädikat. (Intensiivse rohelise tooni saad, kui kasutad värvimiseks esmalt rohelise tee värvilahust ja siis punase kapsa oma – aga ära lahuseid omavahel kokku sega!). Peet Peet annab munadele kauni roosa või punase tooni. Tükelda 2 peeti või kasuta peedikoori, lisa 4 tassi vett ja keeda 15-20 minutit. Kurna ja jahtunud veele lisa 1-2 spl õunaäädikat. Mustikad Mustikad loovad sügavaid siniseid ja lillasid toone. Kasuta 2 tassi mustikaid 2 tassi vee kohta ja keeda 10-15 minutit. Kurna ja jahtunud veele lisa 1-2 spl õunaäädikat. Astelpajupulber Astelpajupulber annab kollakasoranži tooni, intensiivsus sõltub pulbrist. Sega 2 supilusikatäit…

Sõrnikud astelpajupulbriga

SÕRNIKUD ASTELPAJUPULBRIGA 250 g. kohupiima 60 g. täisterajahu 2 muna 2 sl. Astelpajupulbrit ¼ tl küpsetuspulbrit vanillisuhkrut Sega komponendid paksuks taignaks (kui on aega, tõsta pooleks kuni kolmeks tunniks külmkappi – siis on tainast lihtsam käsitleda). Vormi 1cm paksused pätsikesed** ja küpseta ahjus või prae 3-5 minutit pannil keskmisel kuumusel vähese õliga. Pannil esmalt paar minutit ühelt, siis teiselt poolt.   Serveerimissoovitus: Söö hapukoorega ja/või Tervixi astelpajumarmelaadiga. Hapukoore-marmelaadi segus harmoneeruvad mõnusalt magus ja hapu marmelaad ning kreemine hapukoor.   Kui teil on ka oma sõrnikute valmistamise nippe, siis jagage meiega neid kommentaariumis :)   **paksemad sõrnikud ei pruugi pannil korralikult läbi küpseda. Kui nii peaks juhtuma, siis soovitame neid veel ahjus küpsetada.  

C-vitamiin on asendamatu talveväsimuse võitmisel.

Käes on see aeg aastast, kui paljudel inimestel hakkab tunda andma vitamiinide puudus. Pimedal ja külmal ajal kaldume me rohkem sööma rammusaid, rafineeritud ja magusaid toiduained ning värskete puu- ja köögiviljade söömine jääb tagaplaanile. Kui sa tunned sageli väsimust ja halba enesetunnet, oled vastuvõtlik külmetus- ja nakkushaigustele või esineb igemete veritsemist, siis see võib viidata C-vitamiini puudusele. C-vitamiin on kindlasti üks tuntumaid vitamiine ja tema puudus on kõige suurem just aasta esimestel kuudel kuni kevadine tärkav loodus meile jälle abikäe ulatab. C-vitamiin on organismile väga oluline, tõstes organismi vastupanuvõimet, peletades talve- ja kevadväsimust ning stressi. Temast on kasu organismi üldiseks tugevdamiseks ning kehalise – ja vaimse töövõime säilitamiseks kestvate pingutuste korral, samuti on ta hea abimees kurnatuse ja rasketest haigustest taastumise korral, aidates kaasa meie paremale enesetundele. Lisaks sellele on tal veel kehas hulgaliselt erinevaid ja olulisi funktsioone täita, olgu mõned neist nimetatud – soodustab raua ja erinevate toitainete imendumist ning kasutamist, oluline haavade paranemisel, tervete igemete jaoks, kaitseb saastatuse vastu, toimib vähivastaselt ja pikendab eluiga. Tavaliselt tekib C-vitamiini puudus kui meie toidulaud ei ole tasakaalus. Suurem C-vitamiini vajadus on rasedatel ja imetavatel emadel. Samuti suitsetajad vajavad tunduvalt suuremaid C-vitamiini koguseid. Kuna C-vitamiini leidub palju marjades, puu- ja köögiviljades, siis soovitangi toidulisandite asemel oma menüüsse lihtsalt lisada rohkem värsket, mis lisaks C-vitamiinile toetab meie keha ka teiste kasulike toitainetega. C-vitamiini päevase soovitatava koguse saame näiteks: 10 g kibuvitsamarjadest 40 g astelpajumarjadest, paprikast või petersellist 60 g mustadest sõstardest 90 g spargelkapsast 110 g kiivist, lillkapsast, maasikatest, murakatest või tillist 150 g punastest sõstardest 190 g kaalikast 200 g valgest peakapsast, apelsinidest, mandariinidest või sidrunitest 210 g apelsinimahlast 250 g karusmarjadest Nii näiteks tasuks enne pingelise tööpäeva algust tarbida C-vitamiini sisaldavaid toiduaineid või juua kohvi asemel C-vitamiini sisaldusega mahla. Enesetunne on parem ja stressi vähem. C-vitamiini puhul tasub tähele panna, et ta hävineb suhteliselt kergesti kuumutamisel, õhu ja valguse käes. Seega: süüa toiduaineid sageli värskelt ja kuumutamata salat lõigata lahti vahetult enne serveerimist kui säilitate valmistehtud toitu, siis külmkapis ja kaetult ning tarbida ära võimalikult kiiresti Minu enda lemmikud läbi aastate on kindlasti olnud meie kodumaised astelpajumarjad, ilma milleta ma talvist toidulauda enam ette ei kujutagi. Jagaks siinkohal väga lihtsat ja tervislikku astelpajujoogi retsepti: VITAMIINIPOMM: 1 kl. külmutatud astelpajumarju (otse sügavkülmast, ilma sulatamata), 1 kl. sooja vett, 2 spl. mett Pane koostisained blenderisse, sega ning naudi selle positiivset toimet sinu kehale ning enesetundele! Magusaisu leevendamiseks proovi koogi või kommide asemel ühte C-vitamiinirikast puuviljasalatit. PUUVILJASALAT: 0,5 ananassi, 2 apelsini, 1 greipfruut, 2 kiivit Koori, tükelda ja sega kõik koostisosad ning söö magustoiduna. Õhtuse näksimise soovi korral aga paku perele või sõpradele üks mõnus KÖÖGIVILJAVALIK dipikastme kõrvale. Köögiviljavalikusse lisa kindlasti ka ülal tooduid C-vitamiini rohkeid köögivilju nagu paprika, lillkapsas, kaalikas jne. Ilusat ja rõõmsat talveaega soovides, Signe Arusoo  Toitumisnõustaja www.facebook.com/elujoudtoidust C-vitamiin Tervixi toodetes: Sisaldus mg/100g Päevane soovituslik kogus (PSK) %PSKst Astelpajupulber 93,4 80 117% Astelpajusiirup 34,1 80 43% Astelpajumarmelaad 30,6 80 38%

Sulge
Ostukorv (0)

Ostukorvis ei ole tooteid. Ostukorvis ei ole tooteid.






0