Vali keel:

TASUTA TRANSPORT PAKIAUTOMAATI

alates 20 € tellimusest!

Poodi

Looduslikud munavärvid köögikapist: samm-sammult juhend

Lihavõtted on Eestis imeline aeg, mil loodus ärkab ja meie kodud täituvad rõõmsate värvidega. Üks armastatumaid traditsioone on munade värvimine ja Tervixi pere katsetas ära nn looduslikud munavärvid. Eesti kodude köögis leidub rohkelt naturaalseid materjale nagu sibulakoored, punane kapsas, roheline tee, peet, mustikad ja astelpajupulber, mis kõik sobivad suurepäraselt tervise- ja keskkonnasõbralikuks munavärvimiseks. Meilegi üllatuseks sai nii tõeliselt erksad ja erilised pühadelaua kaunistused :) Jagame samm-sammult juhiseid, kuidas kasutada ära kodus leiduvad looduslikud munavärvid (ja kuidas hiljem koksitud munadest saada suurepärased täidetud munad)! Miks eelistada looduslikke värve? Looduslikud munavärvid on mitmete eelistega. Esiteks, nii on ohutum nii värvijale kui ka hiljem muna sööjale, kuna vältida saab kahjulike (keemiliste) ainete kasutamist. Teiseks, see on suurepärane viis taaskasutada köögijääke, nagu sibulakoored ja peedijäägid. Kolmandaks, looduslike värvidega värvitud munad on oma unikaalsete toonidega tõelised pilgupüüdjad: Munade värvimise ettevalmistus Enne alustamist veendu, et sul on olemas kõik vajalikud materjalid. Vajad valgeid mune, potti, (õuna)äädikat ja valitud looduslikke värvaineid. Valgete munade kasutamine aitab värvidel paremini esile tulla. Äädikas aga aitab värvil paremini kinnituda – Tervixi valikus olev koduaia õunaäädikas (leiad selle SIIT) sobib selleks suurepäraselt. 1. samm: Munade keetmine Keeda munad soolases vees. Sool aitab vältida munade pragunemist keetmise ajal. Keeda mune vähemalt 10 minutit, et tagada nende korralik küpsus. 2. samm: Värvilahuste valmistamine Iga värvaine jaoks valmista eraldi värvilahus. Selleks vajad umbes 2-4 tassi vett, 1-2 supilusikatäit (õuna)äädikat (see aitab värvi munale kinnitada) ja värvainet. Meie katsetasime selliseid looduslikke värvaineid: Sibulakoored Sibulakoored annavad munadele kauni kuldse, oranži või lausa punase tooni. Üks variant on teha nii, nagu traditsiooniliselt Eesti köökides tehakse – kohe asetada sibulakoored munade ümber ning mässida riidetükki ja kinnitada niidiga (siis ära allpool kolmandat sammu tee). Teine variant on koguda piisavalt pruune või punaseid sibulakoori, et katta suure poti põhi. Lisada vesi ja keeta 15-20 minutit. Kurna ja jahtunud veele lisa 1-2 spl õunaäädikat. Paprikapulber Paprikapulber annab munadele kerge hallikasoranži värvi. Meile meeldis selle tagasihoidlik omapärane tulemus, ent kindlasti ei tule nii erksad munad, kui paprikast loota võiks. Sega 2 supilusikatäit paprikapulbrit 2 tassi veega ja keeda segu 10-15 minutit. Jahtunud veele lisa 1-2 spl õunaäädikat. Punane kapsas Punane kapsas loob imelisi siniseid toone heledast tumedani. Tükelda pool punast kapsast, lisa see 4 tassi veega potti ja keeda 20-30 minutit. Kurna ja jahtunud veele lisa 1-2 spl õunaäädikat. Roheline tee Roheline tee annab munadele kollase või õrna rohelise tooni. Kasuta 4 rohelist teekotti 2 tassis vees ja keeda 10-15 minutit. Kurna ja jahtunud veele lisa 1-2 spl õunaäädikat. (Intensiivse rohelise tooni saad, kui kasutad värvimiseks esmalt rohelise tee värvilahust ja siis punase kapsa oma – aga ära lahuseid omavahel kokku sega!). Peet Peet annab munadele kauni roosa või punase tooni. Tükelda 2 peeti või kasuta peedikoori, lisa 4 tassi vett ja keeda 15-20 minutit. Kurna ja jahtunud veele lisa 1-2 spl õunaäädikat. Mustikad Mustikad loovad sügavaid siniseid ja lillasid toone. Kasuta 2 tassi mustikaid 2 tassi vee kohta ja keeda 10-15 minutit. Kurna ja jahtunud veele lisa 1-2 spl õunaäädikat. Astelpajupulber Astelpajupulber annab kollakasoranži tooni, intensiivsus sõltub pulbrist. Sega 2 supilusikatäit…

Õunaäädikas – tervisest pakatav vitamiinipomm

Kas ja kui palju oled sina kuulnud sellest, et õunaäädikas on tõeliselt turgutavate ning tervistavate omadustega toode? Sellest postitusest saad mitmeid teadmisi ning nippe, miks õunaäädikas niivõrd kasulik on ning kuidas seda kasutada võiks. 100% looduslik ja naturaalne õunaäädikas, mida valmistame suurima armastusega hooldatud põhjaranniku koduaia õunapuude õuntest, on tõeline staar! Kui õuntest on mahl välja pressitud, siis jäetakse see mitmeteks nädalateks seisma ning kasvatatakse selle peale “emabakter”. Õunaäädika valmistamine on äärmiselt peen protsess, kuna kasvõi üks tootesse sattunud ekslev äädikakärbes võib kogu protseduuri nurjata. Kui kõik läheb plaanipäraselt, siis on valminud naturaalse sademega tervisest pakatav äädikas, mis võib olla abiks mitmete tervisevaevuste korral.  Õunaäädikas sisaldab umbes kakskümmend mineraalainet ja elementi. Nende hulka kuuluvad piimhape, õunhape, mitmesugused ensüümid ja aminohapped. See sisaldab ohtralt kolesterooli alandavat pektiini ning on ka uskumatult väärtuslik bioflavonoidide, raua, kaaliumi, magneesiumi, räni, A-, B- ja C-vitamiini ning paljude teiste vitamiinide allikas.    Vähese alkoholisisaldusega vedelikus arenevad ja paljunevad äädikhappebakterid. Neid leidub looduses näiteks puuviljade ja marjade pinnal ning isegi õhus. Äädikhappeline käärimine algab sobivates tingimustest iseseisvalt.   Uuringutes on leitud, et igapäevane lahjendatud õunaäädika tarbimine võib aidata kaasa mitmete tervisevaevuste parendamisele. Lisaks mõjub see positiivselt vere lipiidprofiilile.  KINDLASTI tuleks eelistada orgaanilist naturaalse sademega pastoriseerimata toodet, kuna seda pole kuumutatud, liigselt töödeldud ning filtreeritud. Nii säilib organismi jaoks ideaalne mineraalide tasakaal. Osta kindlasti “vähem-kaubandusliku-välimusega” õunaäädikas, kuna justnimelt selles hõljuvas sademes on hulgaliselt väärtuslikke ensüüme.    Naturaalses pastoriseerimata “emabakteriga” õunaäädikas leiduvad ained aitavad:  reguleerida kehakaalu, kuna seedeensüümide tekkimine ja töö on toetatud. Õunaäädika tarbimisest võib olla kasu nii kõhukinnisuse kui -lahtisuse puhul, kuna seda peetakse oma koostise tõttu ka heade kõhubakterite allikaks. tugevdada ning puhastada organismi. soodustab HDL-C taseme ehk nn “hea kolesterooli” tõusu. vähendada “tühja kõhu tunnet”. reguleerida veresuhkru taset (regulaarne enne söömist õunaäädika tarbimine aeglustab suhkru eraldumist toidust verre). ennetada mitmeid haigusi, kuna antioksüdantsed ained – polüfenoolid ja flavonoidid seovad vabu radikaale, mis on tervisele kahjulikud.   Seespidiselt kasuta õunaäädikat ALATI lahjendatult ning loputa pärast veega suu, et suhu ei jääks hammaste jaoks liiga happeline keskkond. Sega 1 klaas vett 1spl õunaäädikaga. Maitse parandamiseks võid lisada ka 1tl mett. Joo igal hommikul tühja kõhu peale või enne igat toidukorda. Samuti saad seda suurepäraselt kasutada maitsvate salatikastmete valmistamisel. Selleks sega 3spl oliivõli + 1spl õunaäädikat + 1/2 tl mett + sool + pipar.   Õunaäädikat võib (samuti lahjendatult) kasutada ka välispidiselt: leevendab aknet ning muid nahaprobleeme (näiteks maksaplekid – 2tl õunaäädikat + 1tl sibulamahla). antibakteriaalsete ning seenevastaste omaduste tõttu kaotab see kõõma tekitava pärmi ning ennetab uue teket.  põletikuvastaste omaduste tõttu leevendab peanaha sügelust ja ärritust. happeline õunaäädikas aitab tasakaalustada peanaha pH-d ning muudab juuksed väga pehmeks (juuste ja peanaha hoolduseks soovitatakse 500ml jahedat filtreeritud vett + 2spl õunaäädikat. Ära rohkem veega loputa! Õunaäädika lõhn aurustub mõne aja jooksul).  puhastab näonahka. On abiks rasuse naha klaarimaks muutmisel. Proovi kasutada seda öise toonikuna (1 osa äädikat + 2 osa vett), et aeglustada/ennetada kortsude teket. Peale protseduuri on soovitatav 1-2 päeva mitte päevitada.  Mis on “emabakter”? “Emabakter” on elus bakterite kogumik, mis aitab kvaliteetsel õunamahlal äädikaks käia. Pudelisse jääv…

Sulge
Ostukorv (0)

Ostukorvis ei ole tooteid. Ostukorvis ei ole tooteid.



Keel



0